Voedingstips voor zwangere vrouwen

Gezond eten is eigenlijk voor iedereen belangrijk, maar zeker voor zwangere vrouwen. Het kan zelfs helpen om de kans op zwangerschap bij IVF te verhogen. Gezond eten is niet alleen belangrijk voor de moeder, maar zeker ook voor de groei en ontwikkeling van de baby. Daarom zetten we een aantal voedingstips voor je op een rij.zwangerschapsvoeding

Veel vrouwen hebben een groter hongergevoel tijdens de zwangerschap, maar dit betekent niet dat je per se veel meer moet eten. In de laatste paar maanden van de zwangerschap heeft het lichaam ongeveer 200 calorie├źn extra nodig. Doe dit met twee getoaste volkoren boterhammen met boter. Vaak helpt het eten van meer kleinere maaltijden bij het onder controle houden van hongergevoelens.

-Het is belangrijk om uit allerlei voedselgroepen te eten. Probeer dagelijks vijf porties fruit en groenten te eten en varieer dit. Ook gedroogd en bevroren fruit is goed, net als puur vruchtensap en smoothies.

-Eet genoeg ijzer door middel van mager vlees, kip, eieren, bonen en linzen.

-Eet zo min mogelijk suiker en vet. Vermijd dus cake, koek, snoep en chocolade. Neem als tussendoortje liever fruit of gesneden groenten met een vetarm dipje.

-Drink veel water. Hydratatie is cruciaal. Ga voor zes tot acht glazen water, thee en suikerarm vruchtensap.

-Je kunt uitgebreid eten als zwangere vrouw, maar vermijd schimmelkazen, pathe, rauwe vis, schaaldieren en stukken vlees.

 

Reacties zijn gesloten.